پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 656
نویسنده : jaber36

مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: احتمال دارد دولت برای حمایت از دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه بن کارتی توزیع کند تا این افراد بتوانند فرآورده های لبنی را بعد از حذف ارز کالاهای اساسی خریداری کنند اما هنوز صحبت و قرادادی منعقد نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران امروز در حاشیه گردهمایی سراسری شورای اسلامی کار این مجموعه گفت: با حذف ارز 4200 تومانی قیمت شیرخام افزایش یابد که این ماده اولیه 60تا70 درصد هزینه های تولید فرآورده های لبنی را تشکیل می دهد. با افزایش قیمت شیرخام پیش بینی می شود که قیمت محصولات لبنی نیز افزایش یابد.

وی افزود: دولت برای آسیب نزدن به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمهیداتی را در نظر گرفته است تا اقشارپذیر، امکان تداوم مصرف محصولات لبنی را داشته باشند و تولیدکنندگان نیز از طریق دریافت مشوق های صادراتی  بتوانند مازاد مصرف را به بازار ههای خارجی صادر کنند.

مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: گرانی لبنیات به طور قطعی روی سرانه مصرف این محصولات اثر می گذارد که دولت رای رفع مشکل طرح هایی مانند توزیع شیر در مدارس و کارت توزیع لبنیات، نیاز اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه را تامین کند.

 

 




بازدید : 332
نویسنده : jaber36

رئیس کمیسیون صنایع اتقا بازرگنی: رویکرد دولت سیزدهم در بخش صادرات مثبت و خوب است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا کلاهی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد با توجه به ابلاغ قانون لغو معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه خام، سالانه 10تا15 میلیارد دلار درآمد برای دولت از این بخش حاصل خواهد شد.

وی در ادامه افزود:اکنون برای بررسی بیشتر عملکرد دولت سیزدهم در بخش صادرات کمی زود است اما رویکردی که دارند مثبت است.

قانون لغو معافیت مالی صادرات مواد اولیه خام و نیمه خام در کشور ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته، این در حالی است که شاهد هستیم که برخی مواد از جمله شمش فولاد، مس، متانول و اوره از فهرست این مواد خارج شده اند

شمش فولاد و شمش مس مواد اولیه خام محسوب می شود و از متانول و اوره نیز می توان محصولات با ارزش افزوده بیشتری تولید کرد و مواد نیمه خام هستند اما با کمال تعجب از فهرست لغو مالیا حذف شده اند.

اگر این قانون به طور کامل اجرایی شود واز همه صادرکنندگان مواد اولیه خام و نیمه خام، مالیات اخذ شود، سالانه 10تا15 میلیارد دلار درآمد برای دولت از این بخش حاصل خواهد شد. می توان این درآمد قابل توجه را در صندوق توسعه صنعتی و توسعه صادراتی واریز کرده واز محل آن به توسعه بخش تولید و توسعه صادرات کشور کمک قابل توچهی کرد.