پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 231
نویسنده : jaber36

خواص لیمو ترش چیست؟ لیمو ترش میوه‌ای زمستانی است که می‌توانید آن را در انواع سبز و زرد تهیه کنید. این میوه پرخاصیت برای بیماری‌های مختلفی مانند روماتیسم، چاقی، سرماخوردگی، آفتاب سوختگی، مالاریا، التهاب، نفخ و غیره مفید است. شما می‌توانید از لیست بلندی از خواص آن در بخش‌های مختلف بدن استفاده کنید. اگر با این موارد آشنا نیستید، در این قسمت همراه ما باشید تا به صورت کامل نگاهی به خواص لیمو ترش و معرفی آن داشته باشیم.

 

خواص لیمو ترش سبز
لیمو ترش، میوه‌ای زردرنگ و پرخاصیت که ما همواره آن را در فصل پاییز و زمستان، به خصوص موقع سرماخوردگی بیشتر استفاده می‌کنیم. این میوه که با عنوان Lemon یا Lime به ترتیب به معنای لیمو ترش‌های بزرگ زردرنگ و نیز لیموترش‌های سبزرنگ کوچک شناخته می‌شود، طبع سرد و خشکی دارد و لازم است به این نکته توجه کنید.

در ابتدا به صورت گذرا چند مورد از خواص لیمو ترش سبز را برای شما بازگو می‌کنیم که عبارت است از:جوان ایرانی (irjavan.com)

منبع خوب آنتی اکسیدان: با توجه به این خاصیت، شما می‌توانید با مصرف لیمو ترش به صورت آبمیوه و یا سالم، از سلول‌های بدن خود در مقابل مولکول‌های رادیکال آزاد دفاع نمایید. در واقع این نوع مولکول‌ها می‌توانند در حالتی که به میزان زیادی ایجاد شوند، به شما آسیب زده و منجر به مشکلاتی مانند بیماری قلبی، دیابت، سرطان‌های مختلف شوند.
تقویت ایمنی بدن: این میوه سرشار از مواد مغذی است از جمله ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمکتان کند. در واقع با افزایش تولید گلبول‌های سفید، شما می‌توانید از بدن خود در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌هایی که ایجاد خواهند شد، محافظت نمایید.
تقویت سلامت پوست: استفاده از خواص لیمو ترش می‌تواند موجب سلامتی و تقویت پوست شود. در این حالت برای بررسی این مورد می‌توان چند نکته را ذکر کرد. اول آنکه به دلیل داشتن ویتامین C می‌تواند در ساخت کلاژن استفاده شود. کلاژن در واقع یک پروتئین است که می‌تواند به بافت پوست شما کمک کند تا تقویت شده و محکم شود. به استناد از یک مطالعه می‌توان بیان کرد که مصرف این نوع مواد حاوی ویتامین سی می‌تواند از چین و چروک و خشکی پوست شما با افزایش طول سن جلوگیری نماید.
کاهش خطر بیماری قلبی، جلوگیری از سنگ کلیه، افزایش جذب آهن، کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص و غیره از دیگر موارد خواص لیمو ترش سبز می‌باشد. در ادامه برای بررسی بیشتر این میوه با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان مصرف لیمو ترش
برای بهره‌مندی از خواصی که برای لیموترش بیان شده است، می‌توان بهترین زمان مصرف آن را بعد از خوردن غذا دانست. اما علت این توصیه چیست؟ در واقع یکی از خواصی که برای لیمو ترش می‌توان مثال زد، جلوگیری از سوء هاضمه است. در این حالت لیمو ترش می‌تواند به باکتری‌ها حمله کند. ایجاد مشکلاتی که در اثر سوء هاضمه ایجاد می‌شود، می‌تواند به علت باقی ماندن قسمت‌های اضافی در بخشی از روده بزرگ باشد که می‌توان از آن با مصرف میوه جلوگیری نمود.

همچنین از دیگر خواص مصرف میوه بعد از غذا را می‌توان رفع سموم در پوست و کلیه دانست که می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن انسان‌ها کمک نماید. شما می‌توانید برای رفع مشکلات چربی ناشی از غذا، یک عدد لیمو ترش را پس از خوردن غذای چرب مصرف نماید.

 

لیمو ترش را با چی بخوریم؟
برای پاسخ به این پرسش می‌توان به دو لیست اشاره کرد که اولین مورد موادی هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان مواد سازگار با لیمو ترش بیان کرد:

نان، سیب زمینی، بلوط، ارزن، برنج، گندم، لپه، سرکه، نان شیرینی، لوبیا، عدس، خرما، انجیر، نخود، باقلا، ماکارانی، گوجه فرنگی.
همچنین لیست موادی که می‌تواند به همراه لیموترش سازگار باشد به شرح زیر است:

مایع نباتی، گردو، زیتون، فندق، نارگیل، هویج، بادام زمینی، سیب زمینی ترشی، شلغم فرنگی، لیمو با چغندر، کلم، پیاز، تره فرنگی، کرفس، سالاد کاهو، کلم بروکسل، شاهی، سیر، ترب، بادنجان، رازیان، فلفل، مارچوبه، تخم مرغ، کلم قمری، پنیر، کدو سبز.
همچنین در کنار خواص لیمو ترش، یکی از سوالات متداولی که در این حوزه بیان می‌شود آن است که آیا لیموترش به همراه چای مناسب است یا خیر؟ در این خصوص باید بدانید که مصرف چای و لیمو می‌تواند مفید بوده و باعث خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، افزایش سوخت و ساز، سوزاندن کالری بیشتر و غیره باشد. اما توجه کنید که مصرف بیش از یک لیوان از این ترکیب به خصوص در زمانی که معده خالی است، مشکل بوده و مضرات زیادی برای شما خواهد داشت. از جمله مضرات مصرف بیش از حد آن هم باید به سقط جنین، خطر برای نوزاد در دوره شیردهی، پوسیدگی دندان‌ها، پوکی استخوان، آفت دهان و غیره اشاره کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در کنار بیان خواص لیمو ترش، به بررسی عوارض و ضررهای آن هم بپردازیم.

 

خواص لیمو ترش و عسل
حال در مورد خواص لیمو ترش به همراه یکی از بهترین مواد طبیعی یعنی عسل هم باید گفت:

جلوگیری از رسوبات چربی: شما می‌توانید از طریق مصرف این ماده، به کاهش وزن خود کمک کنید. در این حالت افرادی که مستعد مشکل اضافه وزن هستند می‌توانند از دیابت، فشار خون بالا، کیسه صفرا نیز با جلوگیری از افزایش وزن، پرهیز کنند.
کاهش کلسترول: شما می‌توانید با ترکیب عسل اضافه شده، از چربی رسوب شده یعنی کلسترول در بدن خود جلوگیری کنید.
مفید برای پوست: استفاده از این ترکیب آبلیمو و عسل می‌تواند در ایجاد یک پوست شفاف، تولید کلاژن به شما کمک کند.
افزایش انرژی: شما می‌توانید در هنگام صبح با نوشیدن ترکیب این مواد با یکدیگر، یک انرژی‌زای فوری آماده کنید و از یکطرف با افزایش سوخت و ساز ناشی از لیمو ترش و از طرف دیگر با قند‌های طبیعی و ساده فروکتوز و گلوکز در عسل از خواص انرژی‌زای عسل به همراه خواص لیمو ترش بهره ببرید.
خواص لیمو ترش با پوست در آب جوش
استفاده از لیمو ترش به همراه پوست نیز مزایای خاصی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای گرفتن تلخی پوست لیمو ترش می‌توانید آن را در آب جوش قرار دهید. در این حالت بایستی مواد میانی در لیمو ترش خالی شده و زمانی که آب جوش آمد پوست لیمو ترش در آن اضافه گردد. حال بایستی با آب سرد بعد از گذشت 5 دقیقه آبکش شده و 2 مرتبه انجام شود تا به صورت کامل این عمل انجام شود. حال کافیست پوست لیمو ترش را بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید. استفاده از نمک هم برای آنکه سریع‌تر خشک شده و یا خراب نشود، توصیه شده است.

 

در مورد خواص لیمو ترش با پوست آن باید گفت:

ویتامین‌هایی که در پوست لیمو وجود دارد به میزان 5 – 10 برابر بیشتر از ویتامین آب لیمو است و استفاده از ان هم می‌تواند به شما کمک کند تا سم‌هایی که در بدن هستند برطرف گردد. از این رو این عقیده که استفاده از پوست لیمو مفید نیست، یک اشتباه است.
شما می‌توانید برای غذا و یا برای محصولات بهداشتی و پاکیزگی خانه نیز از این ماده استفاده کنید.
شما می‌توانید از پوست آن برای موارد مختلفی اعم از انواع غذا، کیک، شیرینی و یا سس هم استفاده کنید که منجر به طعم دار شدن آن می‌گردد.
دمنوش این ماده هم می‌تواند کمک کند تا بتوانید از آن برای درمان سریع‌تر سرماخوردگی استفاده کنید.
شما می‌توانید از تفاله این میوه هم استفاده کنید و برای تغذیه دام‌ها استفاده نمایید که می‌تواند برای آنها ویتامین و مزه بهتری را ارائه نماید.
از دیگر مواردی که می‌توان در مورد خواص لیمو ترش و پوست آن بیان کرد، وجود میزان زیادی از لیمونین و نیز سالوسترول است که برای جلوگیری از سرطان موثر هستند.
همچنین این ماده می‌تواند با داشتن بیوفلاونوییدها که در مرکبات هستند برای جلوگیری از استرس استفاده شود.

خواص لیمو ترش برای کبد
ترکیبات موجود در لیمو می‌تواند به بدن در قسمت کبد کمک کند تا بتواند وظایف و بازدهی کارکرد خود را افزایش داده و بهبود بخشد. مورد دیگر از خواص لیمو ترش برای کبد آن است که می‌توانید از ان برای بهبود فیلتر کردن سموم از بدن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا تولید صفرا در کبد افزایش یابد و از طرف دیگر در این حالت با وجود فلاونوئیدهای مرکبات موجود در لیمو می‌توانید به کمک آن آسیب‌های وارد شده از سموم را کاهش داده و از بدن در مقابل این موارد محافظت نمایید. آب لیمو به خودی خود ممکن است یک عامل سم زدایی نباشد اما می‌تواند کمک زیادی به پاکسازی طبیعی بدن شما کند.

یکی دیگر از موادی که می‌تواند سبب حافظت از کبد شود و در لیمو ترش نیز وجود دارد، هسپریدین است که به کمک آن می‌توانید از کبد خود بهتر مراقبت نمایید.

 

خواص لیمو ترش برای مردان
در قسمت خواص لیمو ترش خاص برای مردان نیز می‌توان مثال‌هایی را بیان کرد که به شرح زیر می‌باشد:

شما می‌توانید از این ماده برای بهبود کیفیت اسپرم خود استفاده کنید.
استفاده از این ماده به سبب داشتن ویتامین سی در بهبود کیفیت باروری برای مردان موثر و مفید است.
از دیگر خواص آن برای مردان و زنان نیز می‌توان گفت:

شما می‌توانید به عنوان یک ماده ادرار آور از آن استفاده کنید که در این صورت به شما کمک می‌کند تا رسوب کبد و کلیه‌ها کاهش یابد.
استفاده از این ماده سبب می‌شود تا اسهال خونی و اسهال در شما برطرف شده و در این حالت لازم است تا آن را با آب خالص مصرف نمایید.
همچنین با مشورت پزشک می‌توانید از این ماده برای درمان مشکل یرقان استفاده نمایید.
استفاده از این ماده می‌تواند در تقویت جدار معده و روده‌ها به شما کمک نماید.
شما می‌توانید در هنگام کم اشتهایی با توصیه پزشکان از این ماده استفاده کنید که در این حالت کمک می‌کند تا دستگاه هاضمه در شما تقویت گردد.
استفاده از خواص لیمو ترش برای برطرف نمودن تشنگی به خصوص در تابستان بسیار موثر و کاربردی خواهد بود که در این حالت می‌توانید آن را برای افزایش قوت و بیشتر شدن خواص، به همراه عسل نیز میل کنید و در آرامش اعصاب و روان خود نیز از آن بهره ببرید.
استفاده از این ماده می‌تواند کمک کند تا بتوانید از آن برای درمان بی خوابی و یا مواردی مانند احتلام‌های متداوم و غیر اختیاری و معالجه آنها استفاده نمایید.

خواص لیمو ترش برای لاغری
خواص لیمو ترش در بحث لاغری می‌تواند به شما بیشتر در قسمت کنترل وزن کمک کند که یک روش بسیاری کاربری و موثر خواهد بود. علت این مورد از خواص لیمو ترش را می‌توان در چند نظریه بیان کرد:

فیبر پکتین محلول موجود در این ماده در معده شما منبسط می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.
ترکیبات گیاهی موجود در لیمو می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در عصاره لیمو می‌توانند به روش‌های مختلفی از افزایش وزن جلوگیری یا آن را کاهش دهد.
جالب است به این آزمایش هم اشاره کنیم که پلی فنول استخراج شده از این میوه نیز در رژیم غذایی موش‌ها قرار داده شد و نتیجه آن نشان داد که وزن و چربی بدن این موش‌ها نسبت به بقیه کمتر است.

 


خوردن آبلیمو ناشتا برای لاغری
در خصوص خوردن آبلیمو ناشتا برای لاغری می‌توان به ترتیب گفت:

نوشیدنی لیمو یا آب لیمو اگر با معده خالی مصرف شود به پاکسازی کبد کمک می‌کند و منجر می‌شود تا هضم سالم غذا و جلوگیری از نفخ میسر شود.
اجابت مزاج آزادانه با مصرف این نوشیدنی اتفاق می‌افتد و بدن را کاملا سم زدایی می‌نماید. این باعث می‌شود تا بدن شما از بیماری‌های مختلفی حفظ گردد.
استفاده از آن در صبح زود با معده خالی توصیه شده است.
شما می‌توانید از طریق مصرف این ماده به روند هضم غذای خود کمک کنید و تعداد دفع در روده بیشتر و آزادتر می‌گردد.
یکی از نکات دیگری که در این زمینه گفته شده، آن است آب لیمو فاقد پکتین است و نوشیدنی‌های آبلیمو به همان شکل سیری را افزایش نمی‌دهند. همچنین در برخی دیگر از موارد توصیه شده در رابطه با خواص لیمو ترش نیز بیان شده است که نوشیدن آب گرم با لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

خواص لیمو ترش خشک شده
استفاده از لیمو ترش می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. چه در حالت معمولی و خوردن محتوای آن، چه در حالت آبمیوه، چه در حالت ترکیب گوشت آن با آب خالی که مزایای خوبی دارد و می‌توان با مصرف آن با عسل و آب ولرم از خواص بسیاری بهره‌مند شد، چه در حالت پوست آن و نیز در حالت خشک شده، مزایا و خواص بسیاری می‌توان ذکر نمود. از جمله خواص لیمو ترش خشک شده در این حالت می‌توان گفت:

تقویت سیستم ایمنی بدن: در واقع مهم‌ترین خاصیت استفاده از لیمو ترش را می‌توان تقویت سیستم ایمنی بدن دانست که می‌تواند در جلوگیری از سرطان و نیز مشکلات به شما کمک نماید. استفاده از لیمو ترش خشک شده می‌تواند به شما کمک کند تا با داشتن ویتامین C سرشاری که دارد، نیاز شما را به برطرف کند.
هضم غذا: شما می‌توانید از آن برای هضم کردن راحت‌تر غذا استفاده کنید که در این حالت این ماده می‌تواند سوزش دل را رفع کند.
رفع مشکلات: استفاده از آن در کنار مصرف آب جوش به شما در رفع نفخ معده و نیز دل درد کمک کند.
رفع سرماخوردگی: با تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌توانید به راحتی از خواص آن برای درمان سرماخوردگی استفاده نمایید.
دفع سموم: استفاده از لیمو ترش و حتی خشک شده آن از جمله عوامل تقویت کننده برای کسانی است که می‌خواهند برای سم زدایی بدن خود استفاده کنند که در این حالت می‌توانید از بروز التهاب و افزایش آن جلوگیری نمایید.
از دیگر مواردی که می‌توان در خواص لیمو ترش خشک شده بیان کرد، بایستی به تقویت دستگاه گوارش، تقویت معده، تقویت معده با فیبر محلول، انتقال آسان مواد غذایی در روده، تقویت سیستم گوارشی و غیره اشاره نمود.

 

 

خواص لیمو ترش برای کلیه
ماده اسید سیتریک به مقدار زیادی در لیمو یافت می‌شود و از آن می‌توانید در پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه استفاده کنید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که آب لیمو و لیموناد قادر خواهند بود تا در جلوگیری از سنگ کلیه خواص بسیار موثری را داشته باشند. این مزیت و خاصیت به علت آن است که اسید سیتریک کمک می‌کند تا بتوانید برای رقیق نمودن ادرار خود اقدام کنید و سیترات آن به کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه کمک خواهد کرد. البته تحقیقات در این زمینه به صورت کامل و کافی نیست.

بنابراین شما می‌توانید در جلوگیری از مشکلاتی از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، مشکلات کم خونی و تشکیل سنگ کلیه از این ماده استفاده نمایید.

خواص لیمو ترش در بارداری
از جمله خواصی که برای این میوه در دوره بارداری برای زنان می‌توان بیان کرد، بایستی گفت:

کم آبی: شما می‌توانید با مصرف آن از کم آبی بدن خود جلوگیری نمایید که در این حالت نیازی نیست تا نوشیدنی‌های کالری بالا را که می‌تواند خطر فشار خون و دیابت را در دوره بارداری برای شما ایجاد کنند، مصرف نمایید.
مشکل سردرد: استفاده از این ماده به شما کمک می‌کند تا از سردرد و سرگیجه جلوگیری نمایید.
تورم پا: شما می‌توانید به کمک مصرف لیمو ترش، در درمان معضل تورم پا که گهگاهی در دوره بارداری ایجاد می‌شود، کمک بگیرید.
مشکل بیماری صبحگاهی: شما می‌توانید از لیمو برای رفع مشکل بیماری صبحگاهی، تهوع و استفراغ، جلوگیری از جمع شدن خلط، افزایش جریان صفرا کمک بگیرید. البته در حالتی که تهوع شدید است، بایستی مستقیما به پزشک مراجعه نمایید.
یبوست: استفاده از لیمو به عنوان یک ماده غذایی ضدباکتری کمک می‌کند تا از مشکلاتی مانند هضم غذا، نفخ دوران بارداری و سوء هاضمه جلوگیری شود.
گرما زدگی: استفاده از لیمو برای رفع مشکل گرمازدگی کمک می‌کند تا بتوانید برای کاهش دمای بدن خود اقدام نمایید.

همچنین دیگر موارد و مزیت‌های استفاده از لیمو ترش عبارتند از:

تنظیم فشار خون
سلامت استخوان‌های جنین
آنتی اکسیدانی مناسب
کمک و سهل کردن در روند زایمان طبیعی
مبارزه با عفونت
بهبود هضم غذا
توجه کنید که مصرف این ماده همراه با مشکلات هم است که سعی می‌کنیم در انتهای مقاله به بررسی آنها بپردازیم.

 

خواص لیمو ترش برای پوست صورت

استفاده از لیمو ترش برای تقویت پوست کاربرد دارد. در این خصوص باید گفت:

یکی از موارد استفاده از لیمو ترش را می توان در کاهش برآمدی و پف چشم دانست که می‌تواند در اثر کم خوابی یا خستگی باشد.
غنی بودن ویتامین سی در این ماده عاملی است که سبب خواهد شد تا شما بتوانید از آن در رفع تیرگی و کبودی در قسمت زیر چشمان خود استفاده کنید.
استفاده از این ویتامین منجر می‌شود تا خاصیت ضدپیری و رفع چین و چروک آن با گذر زمان برای شما نمایان شود. در این حالت شما می‌توانید از یک خمیر با ترکیب آب لیمو و روغن بادام و مقدار عسل استفاده کنید تا به عنوان ماسک صورت به مدت 20 – 15 دقیقه بر روی پوست صورت شما استفاده شود.
کاهش آکنه از دیگر خواص لیمو ترش است که می‌تواند با توجه به حالت ضد باکتری آن موثر باشد.
ترکیب اسید سیتریک این ماده در کنار آب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در داشتن یک پوست صاف به خوبی عمل کنید.

 

 

آیا لیمو ترش پوست را سفید می‌کند؟
استفاده از لیمو ترش به شما کمک می‌کند تا در برخی از قسمت‌ها مانند اطراف آرنج برای روشن کردن پوست خود اقدام کنید. در این حالت است که شما می‌توانید در حد 15 دقیقه، نصف لیمو را بر روی آرنج خود قرار دهید.

وجود موادی مانند اسید مالیک در لیمو ترش به شما کمک خواهد کرد تا از مشکل کدر شدن پوست و استفاده از کرم‌های نامناسب در امان بمانید. استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و نیز بادام و لیمو برای روشن کردن پوست بسیار موثر است (ترکیب به صورت خمیری) که به مدت 20 دقیقه در شب بر روی صورتتان گذاشته می‌شود.

لیموترش برای جوش صورت
استفاده از لیمو ترش برای تقویت و بهبود پوست موثر است. در حالتی که می‌خواهید از این خواص برای جوش صورت استفاده نمایید، کافیست آب آن را بر روی صورت اعمال کرده و صبح به همراه آب ولرم صورت خود را بشویید. این کار را به مدت 1 هفته انجام دهید.

ماسک لیمو ترش
برخی از ماسک‌هایی که می‌توانید از لیمو ترش برای ایجاد آن استفاده کنید را بیان کردیم. 2 ماسک خانگی دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که برای بهره‌مندی از خواص آن می‌توانید استفاده کنید:

ماسک لیموترش و عسل: استفاده از عسل می‌تواند به شما کمک کند تا خاصیت مرطوب کنندگی را نیز در کنار مزیت‌های لیموترش برای پوست خود بدست آورید. شما می توانید از ترکیب این دو ماده به مدت دو الی سه هفته استفاده کنید تا پوست شما صاف و شفاف شود. برای ایجاد این ماسک بایستی 1 کاسه را با آب لیمو ترش پر کرده، آن را با آب رقیق نموده، حال عسل را اضافه کرده و ترکیب را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید به مدت 15 – 20 دقیقه آن را بر روی پوست خود استفاده نمایید.
ماسک لیموترش و تخم مرغ: از این ماسک که لایه بردار هم می‌باشد، می‌توانید برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده کنید و در کنار آن، تخم مرغ هم می‌تواند به خاصیت درخشندگی پوست بیفزاید. در این حالت کافیست 1 قاشق غذاخوری آب را به همراه تخم مرغ (1 عدد) و شکر قهوه‌ای (2 قاشق) یا سفید ترکیب نموده و آن را به مدت 5 دقیقه اسکراب نمایید. پس از آنکه ده دقیقه رد شد، می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

 

مضرات لیمو ترش
استفاده از لیمو همانند غالب مواد می‌تواند در صورت افراد مضر باشد. در این خصوص چند مورد را در ادامه به شما بیان می‌کنیم که حتما آنها را در مصرف لیمو ترش در نظر بگیرید.

مضرات آبلیمو برای پوست صورت
یکی از مضراتی که در کنار خواص لیمو ترش برای صورت بیان شد، ایجاد آفتاب سوختگی است که وجود آبلیمو در روی پوست می‌تواند در حالتی که فرد زیر نور آفتاب باشد، منجر به تاول و نیز لکه‌های سیاه گردد. این مورد همچنین به نام فیتوفوتودرماتایتیس شناخته می‌شود.

 

مضرات لیمو ترش برای قلب
مورد خاصی در زمینه ضرر لیمو ترش برای قلب ذکر نشده است. توجه کنید که وجود ویتامین C در لیمو ترش سبب افزایش جذب آهن در بدن می‌شود. اما از سوی دیگر آهن اضافی می‌تواند به اندام‌های داخلی آسیب برساند و مشکلاتی مانند ضعف، خستگی، سطح قند بالا و رنگدانه‌های پوست را ایجاد کند. بنابراین کسانی که مشکل کم آهنی دارند، مصرف آن پیشنهاد عالی اما برای کسانی که آهن بالایی دارند، توصیه نمی‌شود.

مضرات لیمو ترش برای دیابت
استفاده از لیموترش می‌تواند قند خون را تغییر دهد. علت این امر وجود گلوکز و فروکتوز است. استفاده از این ماده در صورتی که در آن زیاده روی نشود، برای افرادی که دچار دیابت هستند مشکلی ندارد. حتما در مصرف این ماده با توجه به سطح بیماری از پزشک خود مشورت بگیرید.

 

مضرات لیمو ترش برای دندان
لیمو دارای مقدار زیادی اسید است؛ بنابراین باید توجه کنید مصرف میزان اضافی از آب لیموی می‌تواند باعث حل شدن مینا یا لایه بیرونی دندان شود و منجر به حذف مواد معدنی گردد. طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، ابتلا به فرسایش دندان‌، این اعضای مهم دهان را در طول یک دوره مستعد پوسیدگی قرار می‌دهد که در حالت‌های شدید منجر به حساسیت و درد خواهد شد. شما می توانید اثر این ماده را همانند استفاده از آب سرد در نظر بگیرید.

راهکاری که برای عدم مواجهه با این مورد استفاده می‌شود آن است که سطح تماس آب لیمو ترش را با دندان ها به حداقل برسانید. همچنین باید از مسواک زدن دندان‌های خود بلافاصله پس از مصرف آب لیمو خودداری کنید. در عوض، سعی کنید مقدار زیادی آب معمولی همراه با آب لیمو میل نمایید که این کار احتمال داشتن حساسیت را کاهش می‌دهد.

 

خواص لیمو ترش برای پوست + کبد + لاغری: عوارض آن چیست؟