راهنمای مخفی درمان عفونت کلیه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راهنمای مخفی درمان عفونت کلیه
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1402
بازدید : 202747
نویسنده : jaber36

 

متأسفانه اکثریت کودکانی که برای اولین بار دچار عفونت دستگاه ادراری علامتدار میشوند، در دهه اول عمر قرار دارند و این گروه از کودکان نهتنها، در صورت آلودگی بافت کلیه در معرض بیشترین خطرات ازنظر باقی ماندن جای عفونت در کلیه یا اسکار بهصورت بروز اختلال در رشد کلیه، پیدایش پرفشاری خون، دفع پروتئین در ادرار،… دانه شنبلیله تاثیرات دیورتیک زیادی بر روی مشکلات ادراری دارد ؛ برای جلوگیری و از بین بردن این اختلال بسیار مفید است. از اسپریهای دئودورانت بر روی اندام تناسلی خود استفاده نکنید. از استفاده ی محصولات زنانه در ناحیه دستگاه تناسلی خودداری کنید: استفاده ی محصولاتی از قبیل اسپری های دئودورانت در ناحیه ی تناسلی می تواند تحریک کننده بوده و خطر ایجاد عفونت را بالاتر ببرد. عفونت کلیه اغلب نتیجه یک عفونت قبلی موجود در دستگاه ادراری است. علاوه بر این، باکتری های موجود در ماست مانع از حمله باکتری های خارجی موجود در سلول های مخاطی مجاری ادرار می شود. به علاوه جوش شیرین به حفظ تعادل pH بدن نیز کمک می کند. این بوی دهان به نفس های آمونیاکی معروف است و علاوه بر آن، فرد احساس طعم فلزی مانند در دهان می کند.

هر گونه یبوست را درمان کنید زیرا این می تواند خطر ابتلا به پیلونفریت را افزایش دهد. تنها پزشک معالج است که می تواند در مورد استفاده از درمان های گیاهی تصمیم گیری کند. اگر علائم فردی حاکی از عفونت باشد، پزشک آنتی بیوتیکها را قبل از بازگشت نتایج آزمایش تجویز میکند. 4. اگر بیماری مزمن کلیوی دارید، بهتر است از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن اجتناب یا آن را محدود کنید. اگر به خاطر یک عفونت ادراری تحت درمان قرار گرفتید و یا علائم و نشانههای بیماری در شما بهبود نمییابید و یا درصورتیکه علائم و نشانههای نگرانکننده دارید، با پزشک خود ملاقات کنید. در سالهای اخیر با توجه به تحولاتی که در روشهای ارزیابی کودکان مبتلابه عفونت ادراری به وجود آمده، توانستهاند از پزشکی هستهای بهعنوان یک وسیله تحقیقاتی مطمئن و قابلاعتماد، اطلاعات خوبی از وضعیت سیستم ادراری کسب و درنهایت از آن در جهت تشخیص سریع، درمان بهموقع و نیز پیگیری بیماران استفاده نمایند. عفونت باکتریال بافت یا پارانشیم کلیه همراه با برخی علائم مثل تب، درد پهلو یا فلانک، استفراغ یا دیگر علائم مربوط به توکسیسیته سیستمیک بهعنوان پیلونفریت حاد تعریف میشود. با شیوع کمتری بهعنوان عوامل ایجادکننده عفونت دستگاه ادراری در کودکان محسوب میشوند.

پس از تشخیص عفونت ادراری همراه با تب، تا زمانی که وضعیت پارانشیم کلیه ازنظر ابتلا یا عدم ابتلا به عفونت و همچنین وجود یا عدم وجود ناهنجاری احتمالی در دستگاه ادراری مشخص نشود، ارزیابی بیمار را نمیتوان خاتمه یافته تلقی نمود. زمانی که درمان شروع به اثر میکند ممکن است فرد به دیالیز نیاز داشته باشد. زمانی که حرف از درمان درد کلیه با گیاهان دارویی پیش می­آید؛ نام گیاه جیسینگ نیز به عنوان دارویی موثر به چشم میخورد. سپسیس یک شرایط اورژانسی است که نیاز به تشخیص و درمان سریع پزشکی دارد. در صورت داشتن این بیماری ممکن است فرد نیاز به جراحی داشته باشد. چای سبز حاوی منابع غنی از ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که به دلیل داشتن اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی قوی بسیار مشهور است. میتوانید این ترکیبات را در محصولات لبنی مخصوصا ماست متخصص کلیه پیدا کنید. بهداشت در توالت: پس از دفع مدفوع، مقعد را از جلو به عقب پاک کنید. شستوشوی خود بعد از ادرار: شستوشو پس از ادرار کردن و بعد از دفع مدفوع از انتشار باکتریها به مجرای ادرار جلوگیری میکند. پاک کردن از جلو به عقب بعد از ادرار کردن و بعد از حرکت روده به جلوگیری از انتشار باکتریها به مجرای ادراری کمک می کند.

این امر خطر گسترش باکتری به اندام تناسلی را کاهش میدهد. در نوزادان پسر شیوع باکتری اوری (دفع باکتری از ادرار) بدون علامت حدود %2-1.5 است که با افزایش سن، میزان آن به حدود %0.2 کاهش مییابد. از یک طرف حجم عمده آن را آب تشکیل داده است که به دفع سموم از آب کمک میکند. در اکثر مواقع، غلیظ شدن ادرار و افزایش میزان رسوبات، به مرور به هم چسبیده و بلور هایی تشکیل می دهند و سنگ کلیه ایجاد می کنند. در دختران میزان شیوع عفونت ادراری پس از یک افزایش در محدوده سنی 3-2 سالگی که همزمان با شروع فرایند کنترل ادرار یا (Toilet Training (TT است، مجدداً در سنین بالاتر به حد %2-1 تنزل پیدا میکند. بیماری مزمن کلیه قرار دارند، بلکه در برخی موارد مشخص کردن محل عفونت در این طیف سنی با مشکل مواجه است. اگرچه در بیشتر موارد آنتروکوکسی گرم منفی عامل عفونت ادراری است، لیکن ویروسها و قارچها هم ممکن است در ایجاد عفونت در برخی بیماران نقش داشته باشند.

این عامل شایعترین علت عفونت کلیه است. درمان بیماری مزمن کلیوی بر کاهش سرعت پیشرفت آسیب کلیه متمرکز است، معمولاً با کنترل علت. آزمایش ادرار (Urinalysis) یکی از رایجترین آزمایشات برای بررسی بسیاری از بیماریهاست و معمولاً برای تشخیص عفونتهای مجاری ادرار (کلیهها، حالب ، مثانه و پروستات)، تعیین وجود قند در ادرار بیماران دیابتی، وجود سنگ کلیه، فشار خون بالا و احتمال سرطان کلیه ، سرطان مثانه ، سرطان لگنچه و حالب و در بعضی بیماریهای کلیوی و کبدی خاص انجام میشود. این موضوع نشاندهنده وجود ساختار ژنتیکی خاص در این بیماران است. وجود گیاهان دارویی در طبیعت یکی از نعمتهای بزرگ الهی است. کلیه یکی از اعضای حیاتی بدن ما است که گاهی سلول های آن دچار جهش می شوند. کلیهها در بدن چه وظیفهای دارند؟ اگر خون به درستی در گردش نباشد، کلیهها ممکن است شروع به از کار افتادن کنند. جعفری، مولین و مارشمالو که التهابات ناشی از عفونت را برطرف می کنند میل کنید. با مراجعه بهموقع به پزشک متخصص و انجام چکاپهای ماهیانه یا سالانه، از ابتلا به بیماری عفونت کلیه جلوگیری کنید. در این روش از لوله ای مصنوعی در داخل مجرا استفاده می کنند که نام آن استنت است، این لوله بعد از قرار گیری کم کم بزرگ تر شده و باعث متورم شدن بافت کنارش می شود که به گشاد شدن منتهی می شود، استنت که به شکل موقت یا دائمی به کار می رود معمولا همراه با بی هوشی یا بی حسی در مطب یا بیمارستان کار گذاشته می شود و انجام دادن آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

فرد مبتلا به عفونت کلیه باید مایعات زیادی مصرف کند تا از تب و کم آبی جلوگیری کند. همچنین اگر فرد دچار کم آبی شد، مایعات با سرم به او تزریق میشود. فردی که دارای سنگ کلیه یا بزرگی پروستات است که مجرای ادرار او را مسدود میکند، ممکن است نیاز به درمان از طریق جراحی داشته باشد. ما در این مطلب از مقالات ازپزشک ، به نشانه ها، علت و درمان خون در ادرار پرداخته ایم. سنگ کلیه اغلب علت مشخصی ندارد، اگرچه عوامل مختلفی ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. شیوع عفونت ادراری در چند ماه اول عمر در جنس مذکر بیشتر از جنس مؤنث است، لیکن بعد از 2-1 سالگی میزان عفونت ادراری در دختران نسبت به پسران تا 10 برابر افزایش مییابد. یبوست خطر ابتلا به عفونت کلیه را افزایش میدهد و کمبود فیبر با سنگ کلیه ارتباط دارد. لخته شدن خون در یکی از وریدهای اصلی کلیه ممکن است منجر به کمبود خون به اندام شود. عرق بید سالیان دراز است که به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی در درمان عفونت مثانه و دیگر عفونت های مجاری ادراری مورد استفاده قرار گرفته است.

پونه و آویشن درمان عفونت کلیه :پونه دارای خواص درمانی زیادی است که مهمترین آنها عبارت اند از:جوشانده هر 100 گرم پونه برای دفع اسهال نافع است چون حاوی پانل فراوان است همین مقدار پونه در پانصد سی سی آب برای دفع تنگی تنفس و گرمای بدن مفید است.گل پونه، آویشن، تخم گشنیز، و تخم شوید( هر کدام صد گرم) که کوبیده شده باشد و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن در 500 سی سی آب جوشانده شود برای درمان انواع سنگ مثانه، سنگ صفرا و انواع روماتیسم مفید است. دفع به موقع ادرار: هر زمان که لازم است ادرار کنید و از تعویق آن خودداری کنید. ممکن است لازم باشد فرد آنتی بیوتیک را به صورت داخل رگی دریافت کند. استفاده از آنتی بیوتیک نخستین گام برای درمان عفونت کلیه ها می باشد. هزاران سال است که بسیاری از افراد از اشکال مختلف ویتامین C برای درمان عفونتهای ادراری استفاده میکنند. عفونتهای مکرر معمولاً در اثر توقف خودسرانه داروها توسط بیماران بروز میکند. پیلونفریت در صورت بروز معمولاً پس از عفونت مثانه ظاهر میشود، اما ممکن است ناشی از عفونت منتقله از راه خون نیز باشد. هنگامی که نتایج آزمایش برگشت، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک را به آنتی بیوتیکی دیگر تغییر دهد که به طور موثرتری عفونت را درمان کند.

با توجه به عود عفونت دستگاه ادراری در افراد مستعد، تشخیص بهموقع، درمان کامل و پیگیری دقیق میتواند تأثیر به سزایی در حفظ عملکرد کلیه، تأمین سلامتی بیمار و پیشگیری از بروز آسیبهای شدید و گاهی برگشتناپذیر در نسج یا پارانشیم کلیه داشته باشد. در صورت عدم درمان مناسب، عفونت کلیه می تواند آسیب دائمی به کلیه های بیمار وارد کرده یا باکتری ها می توانند به جریان خون راه یافته و موجب عفونت کشنده شوند. 5. سیتیاسکن و ام آر آی: در این دو مورد تصاویری از کلیههای بیمار ارائه میدهند تا وجود عفونتهای شدید مورد بررسی قرار گیرد. حدود %66 از کل عفونتهای ناشی از E.coli توسط 8 تا %10 از 150 سروتیپ شناختهشده این باکتری اتفاق میافتد. این عفونت ها دلایلی زیادی می تواند داشته باشد ولی به طور کلی عفونت رحم ناشی از وجود انواع باکتری می باشد. اگرچه، قارچها از علل نادر عفونت ادراری به شمار میروند، ولی در برخی بیماران ازجمله کودکان مبتلابه ناهنجاریهای سیستم ادراری، بعد از اعمال جراحی و نیز بیماران مبتلابه ضعف سیستم ایمنی، درگیری دستگاه ادراری با این پاتوژن ها ازجمله ” کاندیدا “ (کاندیدیازیس کلیه) میتواند از علل عمده و خطرناک عفونت سیستم ادراری باشد. اگرچه در برخی مطالعات به عفونت با استافیلوککوس ساپروفیتیکوس پاتوژن (بیماریزا) در هردو جنس اشارهشده است، لیکن یافتههای مربوط به دیگر تحقیقات، بیانگر ابتلای تقریباً انحصاری دختران بالغ به این پاتوژن بخصوص پس از ازدواج است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: